Actualizare manuale de utilizare aplicații MySMIS2014 Front Office


Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) a publicat noua versiune a manualelor privind utilizarea sistemului informatic MySMIS prin care potențialii beneficiari din România pot solicita bani europeni pentru perioada de programare 2014-2020, iar beneficiarii pot gestiona implementarea proiectelor pentru care au semnat contracte de finanțare.

Principalele modificări generale constau în completarea detaliilor din capitolul „Introducere”, inclusiv adăugarea unor print-screen-uri privind accesarea pentru vizualizare a manualelor de utilizare, a serviciului helpdesk direct din aplicația MySMIS și a datelor statistice referitoare la programele operaționale. Au fost actualizate unele print-screen-uri ca urmare a introducerii butonului de accesare a manualelor de utilizare a aplicației și a serviciului helpdesk din ecranul principal. În plus, a fost actualizat antetul, conform noii denumiri a ministerului.

Modificări specifice modulelor:
Modulul Implementare
*Sub-capitolul 5.6.1. Factură fiscală: explicații cu privire posibilitatea cautării și selectării unui contract de achiziție și după numarul contractului sau actului adițional, după caz, la adăugarea sau modificarea unei facturi.

Modulul Cereri de finanțare
* Atenționări suplimentare la capitolul 1.8 Crearea unei cereri de finanțare legate de câmpul Alege un apel.
*Clarificări suplimentare și actualizare print-screen-uri la sub-capitolul 1.10 Modificare reprezentant legal/împuternicit

Modulul Achiziții
*Revizuire a sub-capitolului 4.6. punctul A, referitor la acordul-cadru.
* Precizări suplimentare și modificarea titlului subcapitolului 4.8.

La începutul anului 2021, aplicația MySMIS a fost îmbunătățită prin adăugarea funcției „căutare”, pentru a putea filtra și identifica mai ușor, în funcție de proiect sau alt tip de informații specifice (cod SMIS sau orice alt tip de text), notificările primite de beneficiari. Funcționalitatea este disponibilă în momentul autentificării în contul de utilizator, pe prima pagină a aplicației MySMIS2014- Front Office, înainte de selectarea persoanei juridice, cât și în modulul Cerere de finanțare, după alegerea persoanei juridice. În acest fel, este ușurat accesul unui beneficiar la notificările legate de un anumit proiect, mai ales în cazul beneficiarilor care implementează în paralel mai multe proiecte, reducând riscul ca o comunicare primită din partea finanțatorului să fie omisă.

Noile versiuni ale manualelor privind aplicația MySMIS pot fi vizualizate și descărcate de aici:

http://2014-2020.adrbi.ro/prezentare/my-smis/